“It’s a lifestyle – train like there’s no finish line''

Jag läste nyss ett inlägg på hannalicious blogg, som min vän Olivia tipsade om. Det handlar om motivation till att träna. Jag tyckte det var grymt bra och blev rejält peppad efter att ha läst det!! Så ett tips - läs det ifall du vill få motivation att sätta igång med träning.
 
Under sommaren har jag varit väldigt dålig på att träna (även fast jag tycker att det är riktigt kul) och jag ångrar att jag inte höll igång så mycket. Men istället för att tänka tillbaka på det ska jag blicka framåt och ha en riktigt bra höst med träning jag tycker om. Det är en väldigt viktig sak, att tycka att den träning man sysslar med är rolig. Annars känns det bara som ett jobbigt måste och man får inte ut något av träningen, vilket egentligen är syftet.
 
Det bästa med att träna är att jag mår så bra av det. Jag sover bättre, jag blir gladare, jag presterar bättre i skolan, jag äter nyttigare. För mig påverkas mycket annat av träning, till det bättre, och det är en av anledningarna till att jag tränar. Jag tränar inte för att nå en speciell vikt och jag räknar inte heller kalorier. För mig handlar träning mest om att må bra och få ett hälsosamt inre och yttre. Jag tycker att vikt och kalorier bara är onödiga siffror.
 
Jag hoppas att många är med mig och tränar i höst och resten av livet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0