Pancake lunch

Imorse vid elvatiden gick jag, Hanna och Linn ut på isen och gick ett tag. Mysigt och soligt, men jag tog alldeles för lite kläder på mig, frös sönder rumpan hehe så det var skönt att komma in sen.
 
Lagade nyttiga pannkakor till lunch! Jag är inte så förtjust i de pannkakorna som bara innehåller nåt ägg och en banan, så gjorde en liten annan variant och de blev rätt goda. Mättande också! Jag orkade bara en och receptet nedan är ungefär för tre stycken.
 
 Recept:
2 ägg
125 g lättkesella/kvarg 1 %
ca 1 dl havregryn (40 g)
0,5 dl lättmjölk
0,5 tsk bakpulver
0,5 tsk vaniljsocker
0,5 krm salt
(jag tillsatte även lite grahamsmjöl, men det behövs inte)
 
Jag toppade med färska jordgubbar, kvarg med funlight strawberry och jordnötssmör!

Kommentarer
Postat av: Paulina

ååååh det såg väldigt gott ut!!

2013-03-28 @ 14:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0