Spinning och gott mellanmål

Tillbaka till skolan efter att ha varit ledig en vecka var inte så jobbigt som väntat, men nu känns det verkligen att det är dags för sommarlov. Imorn är det precis tre veckor kvar!
 
Ikväll har jag svettats i spinningsalen och som mellanmål efter träningen så experimenterade jag lite i köket med inspiration från olika recept jag sett på senaste tiden. Här nedan ser ni mitt resultat! Det blev faktiskt rätt gott och enkelt var det också.
 
Recept för en person:
1 banan
½-1 msk kakao
lite honung
lite vaniljpulver (gick på känn på både vaniljpulvret och honungen, man kan ändra mängden beroende på hur mycket/vilken smak man vill ha)
en skvätt mjölk
 
Mixa ihop allt och sätt in i mikron ca 30 sekunder på full värme eller längre tid med svagare värme. Toppa allt med till exempel hallon som jag gjorde, men jordnötssmör eller andra bär går ju också. Endast fantasin sätter gränsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0